Zou er met de aanleg van trottoirs hier en daar rekening kunnen worden gehouden met oversteken van kinderen en rolstoelgebruikers bijv. een situatie als op de Wylster/Reidmosk (bij oversteken moet je eerst om de blok/Haag heen over straat) en op de Markol ( hier houd de stoep ineens op!?!?) ??
hoe komt het met het onderhoud van de stoepen (onkruid) nu maak ik meestal mijn eigen stoep schoon , maar dit valt met al die stenen straks niet meer mee.
Kleur stenen en begroeiing daar liggen maar weinig mensen wakker van. Begin eens met het terugbouwen van alle verwijderde verkeersdrempels op de invalsweg de Zwaluwstraat en op de Sûd Ie. Sinds die verdwenen zijn kunnen automobilisten met gemak 70 km/h halen in de wijk, zeker wanneer het zo lekker soepel rijdt op die nieuwe stenen. Bouw vervolgens forse snelheidsremmers in voor en na de blinde helling in de Dongeradyk. Je hebt de reactiesnelheid van een tijger nodig, om daar veilig over te steken, want de auto's zijn binnen 3 seconden bij je! En tot slot; pas de hellingen van de Reigersbrug aan zodat mensen op de fiets, met een kinderwagen of rollator, weer gebruik kunnen maken van deze route. 40 jaar lang gingen er 400 fietsbewegingen per dag overheen.
Is het ook mogelijk om met een andere straat te beginnen? Nl. de Reiddomp is een van de slechts begaanbare in het Fûgellân.
Zou er met de aanleg van trottoirs hier en daar rekening kunnen worden gehouden met oversteken van kinderen en rolstoelgebruikers bijv. een situatie als op de Wylster/Reidmosk (bij oversteken moet je eerst om de blok/Haag heen over straat) en op de Markol ( hier houd de stoep ineens op!?!?) ??
hoe komt het met het onderhoud van de stoepen (onkruid) nu maak ik meestal mijn eigen stoep schoon , maar dit valt met al die stenen straks niet meer mee.
Kleur stenen en begroeiing daar liggen maar weinig mensen wakker van. Begin eens met het terugbouwen van alle verwijderde verkeersdrempels op de invalsweg de Zwaluwstraat en op de Sûd Ie. Sinds die verdwenen zijn kunnen automobilisten met gemak 70 km/h halen in de wijk, zeker wanneer het zo lekker soepel rijdt op die nieuwe stenen. Bouw vervolgens forse snelheidsremmers in voor en na de blinde helling in de Dongeradyk. Je hebt de reactiesnelheid van een tijger nodig, om daar veilig over te steken, want de auto's zijn binnen 3 seconden bij je! En tot slot; pas de hellingen van de Reigersbrug aan zodat mensen op de fiets, met een kinderwagen of rollator, weer gebruik kunnen maken van deze route. 40 jaar lang gingen er 400 fietsbewegingen per dag overheen.
Eenrichtingsverkeer in zijwegen. Meer parkeren en bredere trottoirs